-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:11802 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا انسان وقتي غسل واجب بر گردن دارد نسبت به نماز و تمام اعمال بي ميل مي شود؟
به طور كلي در حال جنابت يا عادت ماهانه (براي زنها) بدن دارايفعاليت زيادتري خواهد بود؛ لذا اعصاب و عضلات در اثر جمع شدن اسيدلاكتيك در لابلاي تارهاي ماهيچهاي و اثر بر روي رشتههاي عصبي خسته وفرسوده ميشوند و در اثر خستگي، يك حالت انقباض و ضعف و بي حاليدر بدن ايجاد ميشود كه در آن انسان به عبادات بلكه نسبت به هر كار ديگريبيرغبت ميشود و حالت شادي و انبساط را از دست ميدهد، ولي به واسطهاين غسل و استحمام آن حالت سستي برطرف ميشود و در اثر شستشو اثرانبساط عروق سطحي، تغذيه پوست و اعصاب بهتر انجام ميگيرد و چونپوست بدن بعد از كبد دومين عضو فعال بدن است؛ لذا بايد در بهداشت آنكوشيد و در علم پزشكي بحثي است بنام هيدورترابي يا معالجه با آب كه ازبحث ما خارج است و علت ديگر سستي بدن هنگام جنابت اين است كه درموقع انزال مني مقداري عرق از سوراخهاي بدن خارج ميشود، چونمقداري موسين و املاح از اين سوراخها خارج ميشود، لذا سوراخها راميپوشاند و تنفس پوستي مختل ميشود و مقداري و اختلال كليوي را سببميگردد و سستي و بيحالي شديد در بدن ايجاد ميشود كه در نهايت آناملاح و موسين اضافي مترضحه تنها از طريق شستشو از بين ميرود. از اين رواست كه هنگامي كه از علت غسل جنابت و شستشوي بدن پس از جنابت ازامام رضا سؤال شد: امام(ع) فرمود: علت آن پاكيزگي و رفع پليديها و تطهيرتمام بدن ميباشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.